söndag 17 maj 2009

Summering av helgen. Mycket har hänt! :-)

Oj,oj... vet egentligen inte vart jag ska börja!
Egentligen skulle jag ha velat blogga lite magbilder som elin tog för nå´n vecka sen (!!!), men de börjar nästan kännas smått inaktuella, så därför kommer lite bilder och ord om vad vi har gjort i helgen, för här har det hänt grejer!

I fredags var ville Viktor åka till Matilda efter dagis, och eftersom Stefan ändå var ute på turné söderut och inte skulle vara hemma förrän efter ett par timmar så blev det så. Mer om det kan ni läsa i Hannas blogg, där ni även kan se lite bilder... :-)

Lördag och Söndag har vi ägnat åt trädgården. Så himla skönt att dels få vara ute och dels att få saker gjorda där som jag inte kan göra själv. Stefan har nämligen varit ledig i helgen, vårbruket är i princip klart, Skönt säger jag. Jag vet ju att det är hektiskt dessa veckor på våren men de har ju varit extra krävande i år med tanke på graviditeten...
Det vi har gjort i trädgården är följande:

* Fällt den stora granen!
* Tagit bort stubbarna av både den granen och den som fälldes för några år sedan.
* Planterat en prenn-rabatt där en av stubbarna stod.
* Planterat vinbärsbuskar, krusbärsbuskar och en hallonhäck!
* Dessutom har jag rensat en full skottkärra med maskrosor, bara från jordgubbslandet!
Men allt detta jobb börjar kännas i kroppen nu. Alldeles strax ska vi fixa varma mackor, men först ska ni även få se lite bilder av vår helg! Viktor var jättenöjd med att både ha fått åka grävmaskin och lastmaskin, i trädgår´n dessutom, under går-dagen... Så här kommer bilderna:





Nej nu kurrar magen, så fler blider blir det en annan dag!
/M.

2 kommentarer:

Fnyz sa...

vad skönt att ni fått lite gjort så du kan känna att någonting händer där hemma :-) å jag vill iaf se de fina magiblderna även om de är "inaktuella"

kramar

Anonym sa...

Göteborgarna har också hittat hit! Hörde mamma berätta om trädgården, skönt att slippa stickgranen eller hur? Ska bli kul att se, framöver... Kram Anna O Henrik