torsdag 4 juni 2009

IKEA?

.... ja, med lite tur så får jag nog till ett besök på ikea i helgen :-). Med tanke på att mitt "boande" har satt fart nu så är det en skaplig lista som jag har skrivit ner... Jag börjar mer och mer tänka bortom arbetet, det är faktiskt inte mer än 19 (!!!) arbetsdagar kvar för mig, för sedan tar jag ju semester också, innan det är dags för BF 28 juli....

Jag får lite halvt om halvt panik samtidigt, eftersom det är MYCKET som ska göras på jobbet innan jag slutar den 9 juli.... Ja, ja jorden går väl inte under, men det skulle kännas bra att hinna med det man hr tänkt sig innan man går hem. Tack o lov har jag fått vägledning vad jag ska prioritera, så nu känns det ändå "möjligt" att gå hem nöjd...

Sömnen börjar svikta så smått nu, inte alldeles lätt att hitta en bekväm sovställning, och eftersom h*n har vänt huvudet neråt så är jag konstant kissnödig utan mitt bälte... å så fort jag vänder på mig i sängen får jag en "reaktion" från bäbisen.... så då vaknar man alltid till lite extra... men, men... för övrigt så är livet ganska skönt just nu.

Kram på er därute. //M

2 kommentarer:

Maria sa...

åh, härligt med ikea-shopping. Det brukar alltid finnas en lista när man åker dit. Och som blivande 2-barnsmor så är det klart du ska boa. Tror alla gör det när man är gravid, på nåt vis i alla fall.

Tänkte på dig när det var så himla varmt förra veckan. En av dem dagarna när jag vaknade så var det första jag tänkte "åh, tänk va skönt att man inte är gravid". Men det är ju du. Har du inte svullnat upp av värmen?

Det där med sovandet är ju inte så lätt på slutet heller. Jag kom ihåg hur jag vände mig för fort och så kändes det som att magen blev kvar på nå vis. Blev liksom tvungen att ta med mig den runt när jag vände mig. *ha, ha, ha*

Kram /M

Fia sa...

Får man besök en snabbis i helgen? ;)