måndag 23 mars 2009

Helgen som "flugit förbi"...

oj, oj, oj.... i helgen har det verkligen varit full fart hela tiden!

I lördags var S iväg på en lantbruksauktion i Sala. V och jag vaknade tidigt (eller snarare V, och jag var så illa tvungen...) så strax efter 8 var vi på väg hem till mormor, eftersom syster-yster kommit upp dit med barnen på fredagkväll. Kusinerna O, A och V hade fullt race hela dagen, oavsett om vi var ute eller inne.

När vi for därifrån svängde vi förbi hos Hanna och Fredrik, eftersom Matilda blir 3 år idag - Grattis, Grattis!, men kalaset var i lördags så jag och V var över med en present.

Igår var det lite lugnt på förmiddagen men sedan bar det av till kyrkan på dop, Pylles lilla H döptes, å han var så snäll under hela cermonin. Därefter var det ju även dopkaffe och på det stället blev det ju fullt race på alla barnen, efter lite sockerkick i form av tårta!

Vi var hemma vid 4-tiden och då slog jag på dvd:n åt V, S satt vid datorn och jag somnade på soffan... välbehövligt. Så igårkväll orkade jag titta klart på hela Beck, utan att känna mig som ett lik imorse :-) Kanske ska ta mig en eftermiddag-lur lite oftare :-)

På dopet fick vi även möjlighet att lämna en lite present till Asalis lilla Axel, och den verkade bli uppskattat av såväl mamma som storasyster, så hoppas lilla Axel också kommer tycka om den lika mycket! Grattis igen vännen!

Nu ska jag återgå till jobbet :-)

Kram till er därute!

/M.

1 kommentar:

Åsa (asali) sa...

Ååå han är så fiin vår lilleman då han ligger inlindad i sin härligt turkosa filt. 1000 tack :-D
Kraam