söndag 19 april 2009

Härlig (???) start på dagen...

Stefan och V gick upp lite tidigare än mig, så jag skulle få dra mig lite....det var härligt så länge det varade.... för när S gick ut, kom katterna in. Efter en stund hör jag ett mjau neranför sängen, och halvt i sömnen lockar jag upp katten, som visar sig vara Findus - men snabb blir jag klarvaken och kastar ner katten på golvet... (hade bäddat rent igår, kan tilläggas)....varför undrar ni säkert...???

JO, käraste katten STANK GRISSKIT!....Å när jag rusar upp ur sängen å börjar kolla på honom så upptäcker jag att hela hans bakdel är smutsig, ända fram till frambenen... tack å lov hade det redan torkat.... efter det blev det ett bad för honom i gamla baby-baljan, men det krävs många bad för att få bort lukten kan jag säga.... vi måste nog kolla med veterinären om de har nåt specialschampo, eller har nån något tips på hur man får bort grislukt från en långhårig katt.....???

Han har alltså tagit ett Nattdopp i grisbrunnen, så vi hade ju faktiskt kunnat varit en go'katt fattigare....

Efter badet så lyckades han smita ifrån mig och göra en blöt å på golvet från badrummet, en tur in under köksbordet och vidare in i tv-rummet, via viktors lekrum alltså.... så när jag väl fått tag på katten och kunde torka bort det värsta, var det bara att torka golv....

Allt detta hände alltså före kaffe å frukost, så ni kan ju tänka er var mitt gravid-hungriga humör var då....

det luktar fortfarande en del i badrum, hall och kök, så vi får hoppas att det blir lite varmare framåt dagen så vi kan vädra ut lite lukt....

Nu kommer snart lite besök från Fällene, vilket Viktor är väldigt nöjd med, det var länge sen de lekte tillsammans nu....

Hoppas resten av dagen blir bättre,

Kram på er därute...

//M.

2 kommentarer:

Åsa (asali) sa...

haha...härlig start på din sovmorgon!
Hoppas ni får bort lukten o att Findus lärt sin läxa :)
Kram på dig!

Fnyz sa...

har inte riktigt haft tid att ta de lugnt men det ska jag försöka göra nästa vecka :-)

så du ska med imorgon? vill du åka med mig eller i egen bil?